Organitza:
UIB - Universitat de les Illes Balears
Col·laboren:
CEIE-Consell Escolar Insular d´Eivissa
ACTEF - Associació d´Altes Capacitats i Talents d´Eivissa i Formentera
CONSELL D´EIVISSA
CONSELL D´EIVISSA
Data
Eivissa,
els divendres 2 i 9 i els dissabtes 3 i 10 de febrer de 2018
Lloc
Seu universitària d’Eivissa i Formentera. Antic edifici de Comandància. Carrer del Calvari, 1. 07800 Eivissa
Informació i Inscripció
Introducció
Per fer una
aproximació adequada a la realitat de l’alumnat amb altes capacitats
intel·lectuals és fonamental evitar de caure en estereotips i facilitar
l’atenció de les seves necessitats específiques de suport educatiu. La correcta
identificació d’aquests estudiants té com a objectiu principal facilitar que la
nostra intervenció educativa els permeti assolir la màxima expressió del seu
potencial i aconseguir la seva autorealització.
El talent s’ha de
treballar des de la creació d’un ambient educatiu que promogui la cooperació entre
alumnes, i al mateix temps suposi un nivell de repte adequat a cada alumne,
segons la seva capacitat.
Sempre des d’un model d’escola inclusiva.
En aquest sentit, les metodologies orientades a promoure la
participació de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge, com l’aprenentatge
cooperatiu, l’aprenentatge multinivell, el treball amb la creativitat, etc.,
són propostes necessàries per treballar en aquest camí que aspira a respectar
les diferències de cada estudiant a l’aula, ajustant ritme i profunditat a les
necessitats de cada un.
Objectius
Aprendre a identificar l’alumnat
amb altes capacitats intel·lectuals.
Educar
en i des de la creativitat.
Revisar
algunes metodologies que poden ser utilitzades en el treball amb les altes
capacitats intel·lectuals.
Metodologia
La metodologia
d’aquestes jornades es basarà en l’exposició teòrica de diferents
conferenciants de reconeguts prestigi i coneixements sobre el tema, que
tractaran els diversos objectius proposats.
Lloc
Seu universitària d’Eivissa i Formentera. Antic edifici de Comandància. Carrer del Calvari, 1. 07800 Eivissa
Informació i Inscripció
Introducció
Objectius
Metodologia
Informació i Inscripció
Introducció
Per fer una
aproximació adequada a la realitat de l’alumnat amb altes capacitats
intel·lectuals és fonamental evitar de caure en estereotips i facilitar
l’atenció de les seves necessitats específiques de suport educatiu. La correcta
identificació d’aquests estudiants té com a objectiu principal facilitar que la
nostra intervenció educativa els permeti assolir la màxima expressió del seu
potencial i aconseguir la seva autorealització.
El talent s’ha de
treballar des de la creació d’un ambient educatiu que promogui la cooperació entre
alumnes, i al mateix temps suposi un nivell de repte adequat a cada alumne,
segons la seva capacitat.
Sempre des d’un model d’escola inclusiva.
En aquest sentit, les metodologies orientades a promoure la
participació de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge, com l’aprenentatge
cooperatiu, l’aprenentatge multinivell, el treball amb la creativitat, etc.,
són propostes necessàries per treballar en aquest camí que aspira a respectar
les diferències de cada estudiant a l’aula, ajustant ritme i profunditat a les
necessitats de cada un.
Aprendre a identificar l’alumnat
amb altes capacitats intel·lectuals.
Educar
en i des de la creativitat.
Revisar
algunes metodologies que poden ser utilitzades en el treball amb les altes
capacitats intel·lectuals.
La metodologia
d’aquestes jornades es basarà en l’exposició teòrica de diferents
conferenciants de reconeguts prestigi i coneixements sobre el tema, que
tractaran els diversos objectius proposats.
Divendres 2 de febrer de 2018, de les 16 a les 20 hores
16 h
Registre i recollida de material.
16.15 h
Conferència inaugural: Pensament creatiu i pensament crític en les ACI, a càrrec de la Dra. Rosabel Rodríguez Rodríguez, professora titular del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la Universitat de les Illes Balears.
18.15 h
L’aprenentatge cooperatiu i les ACI. Sra. Aurèlia Pardo Gamundí, orientadora d’EOEP de Palma 2.
Divendres 9 de febrer de 2018, de les 16 a les 20 hores
L’aprenentatge multinivell i les ACI. Sra. Rocío Salas Moreno, psicòloga i cap del Departament d’Orientació del Col·legi Lladó.
Identificació de les altes capacitats, comorbiditat i doble excepcionalitat.
Sr. Carlos Meléndez Guerau, membre de l’EOEP d’Eivissa i Formentera.
Sr. Carlos Meléndez Guerau, membre de l’EOEP d’Eivissa i Formentera.
Durada
8 hores.
Matrícula
10 euros
· Les inscripcions es faran en línia a l’enllaç següent: Formulari de matrícula
· Termini de matrícula: fins al dimarts
30 de gener de 2018
Informa't també de:
Comentarios
Publicar un comentario